Satınalma Süreçlerinizi Nasıl İyileştirebilirsiniz?

Satınalma Süreçlerinizi Nasıl İyileştirebilirsiniz?

Satınalma süreçleri, tedarik zinciri yönetiminin en önemli kısımlarından birisini oluşturmaktadır. Satınalma süreçlerinin bütünleşik bir ERP sisteminde takip edilmesi hem zaman tasarrufu, hem iş gücü tasarrufu hem de maliyet açısından tasarruf sağlayacaktır. Ayrıca süreçlerin disiplin altına alınması satınalma ekibinin iş yeri motivasyonunu da arttıracaktır.

 Satınalma Talepleri İle Gereksiz Piyasa Araştırmalarının Önüne Geçin

İşletmenizin her kademesinde dışarıdan tedarik edilmek üzere malzeme ve hizmet talebi gerekebilir. Bu taleplerin satınalma talepleri olarak ERP sistemine girilmesi ve bu taleplerin özellikle bölüm yetkililerinin onayından geçerek satınalma departmanın önüne düşmesini sağlanabilir. Bu sayede departman yetkilileri gereksiz ve zamansız satınalma taleplerinin önüne geçebilir. Böylece gerçek firma ihtiyaçları satınalma  ekibine gelir ve satınalma ekibi efektif bir çalışma yürütür.

Satınalma Tekliflerini Kolayca Toplayın

Piyasa araştırması yapılacak taleplere ilişkin olabildiğince fazla teklif toplanabilmesi çok büyük fiyat ve vade avantajı sağlayacaktır. Ayrıca kaliteli malzeme veya hizmet alımının da önünü açacaktır. Ancak manuel bir şekilde teklif toplamak ve karşılaştırma yapmak üzere sisteme girmek çok zahmetlli ve zaman alıcı bir iştir. Bu işlemi kolaylaştırmak üzere ERP ile entegre bir tedarikçi portalı kurulabilir. Bu portal sayesinde teklif talepleri tedarikçilere elektronik ortamda iletilir. Tedarikçiler kendilerine iletilen bir internet adresine yönlendirilerek fiyat tekliflerini girmeleri sağlanır. Böylece hem çok sayıda teklif toplanabilir hem de tekliflerin girişi için ekstra zaman harcanmamış olur.

Satınalma Siparişlerini Etkin Bir Şekilde Yönetin

Satınalma ekibine düşen taleplerin topluca değerlendirilerek kolayca satınalma siparişlerine dönüştürülmesi zaman kazandıracaktır. Siparişlerin sistemde takip edilmesi hem mal kabulünde doğru malzemelerin doğru miktarlarda gelip gelmediğini kontrol etmeye yarayacak hem de tedarikçiden gelen faturaların tutar ve vade kontrollerine baz teşkil edecektir. Böylece tedarikçiye geçilen siparişe uygun mal kabülü ve faturalama gerçekleşmiş olacaktır.

Yöneticiler İçin Mobil Uygulamadan Talep ve Sipariş Onaylama

Günümüzde yöneticiler çoğunlukla bilgisayar başında bulunmuyorlar. Bu nedenle de taleplerin ve siparişlerin bilgisayar ortamında onaylanması gecikebilmektedir. Bu gecikmelerin önüne geçebilmek için mobil cihazlar için geliştirilmiş uygulama sayesinde yöneticilerin taleplere ve satınalma siparişlerine internetin bulunduğu herhangi bir anda kolaylıkla onay vermesi sağlanır. Böylece satınalma süreci aksamadan hızlı bir şekilde sonuçlandırılabilmektedir.


Model ERP’nin satınalma süreci ile ilgili sunmuş olduğu kolaylıkları öğrenmek ve ücretsiz İhtiyaç Analizi İçin info@mbi.com.tr adresine email göndererek veya 0 212 275 87 88 numaralı telefondan bize ulaşarak randevu talep edebilirsiniz. Danışman ekibimiz sorularınızı memnuniyetle cevaplandıracaktır.